"Beskrivning/kommentar" på en kategori vid själva kategoriseringen av importen

Hej! Skulle vara fint om en kunde se “Beskrivning/kommentar” på en kategori vid själva kategoriseringen av importen. Alltså att min beskrivning/kommentar på aktuell kategori kommer fram i en inforuta när jag hoovrar över en vald kategori. Ibland är jag nämligen osäker på vad jag avsåg med en kategori, men måste först kategorisera för att komma åt “Beskrivning/kommentar”. (Och ja, jag kan använda en tillfällig EJ-KLAR-kategorisering, men det gör jag mest när jag inte vet vad utgiften/inkomsten avser, i detta fall menar jag att jag vet vad utgiften/inkomsten avser, men är osäker på kategoriseringen.). Tänker även att det kan finnas fler vyer där det skulle vara användbart att “Beskrivning/kommentar” visas när en hoovrar över aktuell kategori :slight_smile:

2 gillningar

Låter som en bra idé men innan det är klart kan du ju ha två fönster öppna samtidigt, så att du kan kategorisera rätt vid import för du använder det andra fönstret att navigera runt bland förklaringarna. Låter ju lättare att göra så än att lägga in på temporär kategori först.

Med vänlig hälsning,
Björnen

Absolut! Har gjort så även men det är en del klickande, men helt klart ett sätt att komma runt problemet!

1 gillning

I nästa version kommer du kunna snabbt få fram en beskrivning genom att hålla muspekaren över i översikten.

2 gillningar

Fixat i dagens uppdatering: