Filtrera utgifter på ett enkelt sätt

Hej alla,

Upplever Spirecta svårt att styra…(…)
Ska dra en parallel med Tinkappen så att ni förstår var problemet ligger och vad jag vill göra:
Min ekonomi är väldigt enkel: massa överföringar på slutet av varje månad och all konsumtion betalas med ett kreditkort under månadsgång. Slutet av månaden så betalar jag hela kreditsaldo med mitt lönekonto (bankkonto).

När jag kör mina resultatrapport så kan jag se att alla utgifter adderas samman: alla köp som har gjorts under föregående månad + det betalda saldobeloppet, (till kreditkortet), fr föregående månad, men det blir en missvisande eftersom det jag egentligen vill se är: min inkomst-kreditsaldo för varje månad. och kunna filtrera bort alla gjorda inköp som egentligen är en summa av det totala kreditsaldot; liksom.

I Tinkappen så kunde man väldigt lätt filtrera bort vilka utgifter som var relevanta för att få en intressant resultatrapport grafiskt och numeriskt, liksom.
Här känner jag mig handikappad. Vet ej hur jag ska lyckas med detta på ett enkelt sätt? :frowning: :disappointed_relieved:

Tack på förhand! Det ser ut som att det ba är jag som har stött på detta. :thinking:

1 gillning

Jag håller med om att presentationen av resultatrapporterna är väldigt dåliga. Det är svårt att följa vad som händer.

1 gillning

Kan ni hjälpa mig förstå vad ni menar? Gärna med bilder.

För spontant låter det (kanske felaktigt) som att du bokför överföringen till kreditkortet som en utgift (vanligt misstag).

Hjälp mig med konkreta förslag så förbättrar jag resultatrapporterna. Inga problem. :+1:

För spontant låter det (kanske felaktigt) som att du bokför överföringen till kreditkortet som en utgift (vanligt misstag).
Japp, det har jag litat ut och rättat till, gick genom texten du skickade.

Hjälp mig med konkreta förslag så förbättrar jag resultatrapporterna. Inga problem. :+1:
Yes, Det kan j göra. Återkommer med några prototyper.

Gällande filtrering i rapporter så tycker jag en trevlig funktion hade varit att grafer uppdaterades med vald filtrering. Om jag t.ex. vill se hur stora utlägg jag har på Coop så hade jag velat gå in på rapporten för livsmedel och skriva Coop i filtret, och graferna uppdateras tillfälligt. Behöver inte ha den detaljvetenskapen varje månad, men ett smidigt och enkelt sätt att göra lite egen analys.

Kanske inte samma sak som ni diskuterat tidigare, men ett förslag ändå. Hur gick det med prototyperna @yonipacheko?

Bra feedback! Låt mig få återkomma på det här om ett litet tag. :+1:

Jag tänkte bara höra om vi kunde stänga den här frågan med tanke på följande uppdatering:

och de “anpassade rapporterna”. :slightly_smiling_face:

Tack för all hjälp och feedback. :pray: