Går inte att importera transaktioner via BankID från Preem Mastercard

Hej! Jag får upp felet “Couldn’t create the new Credentials.” när jag försöker importera transaktioner från Preem Mastercard. Felet kommer när jag fyllt i mitt personnummer och trycker nästa. Samma problem händer när min fru försöker logga in med sitt personnummer.

Problematiskt då jag inte kan använda tjänsten om jag inte kan få in mina transaktioner.

Tacksam för hjälp.

/ Jonas

image

Välkommen till Spirecta och forumet.

Kan jag be dig att prova:

  1. Radera anslutningen under “Inställningar => Din data => Bankanslutningar

  2. Prova anslut igen.

Om det inte fungerar så kan du alltid använda följande importsätt för Preem:

Om det mot all förmodan inte skulle fungera så kan du:

Återkom gärna oavsett så att jag vet hur det har gått. :+1:

Tack för snabbt svar! Provade att ta bort anslutningen och la till den igen men fick samma fel. Ska prova de andra förslagen ikväll. Återkommer med hur det går. Tack!

Hade precis ett supportsamtal med en annan användare. Vi testade BankID-anslutningen och felet ligger tyvärr inte hos. Felet ligger hos Preem eller hos vår leverantör Tink som är mellanhanden mellan Spirecta och Preem.

Så just nu kan jag tyvärr inte göra något än att vi får vänta tills Preem / Tink har rett ut problemet. Normalt kan man följa utvecklingen på deras Statussida:

Problemet är att det just nu inte ens är felregistrerat hos dem.

PS. Ett trick för att se om felet ligger hos Spirecta eller Tink / Preem är att gå till Tinks demo-sida och prova logga in. Om det fungerar där men inte i Spirecta så är problemet hos oss. Just nu fungerar det inte där heller och därmed är felet tyvärr hos dem.

Jag har samma problem med anslutningen till Preem, så bra att veta vart felet ligger.

1 gillning

Noterade att jag inte hade gjort en guide för Preem. Så nu finns även det här i manualen. :+1:

Lycka till med importen!

1 gillning

Sen uppdatering. Men det funkade finfint att lägga in transaktionerna från Preem manuellt. Mycket smidigt. Så får vi se när Tink fått ordning på BankID-kopplingen.

1 gillning

Det här borde fungera nu också. :+1: