Kan inte importera från Revolut via BankID

Jag kan inte importera transaktioner från mitt Revolut-kort via BankID, jag får Error Code 26. Jag har testat i både Safari och Brave men får samma problem, jag testade även att rensa cookies utan framgång. När jag kör på Tink Link demo så funkar det bra.

Kollar och återkommer! :+1:

1 gillning

Vill bara uppdatera att vi fortfarande jobbar på det här. Nu går det genom inloggningen, men vi har ett annat fel som vi får från Tink / Revolut.

1 gillning

Är det bara jag som har otur eller gäller det alla som kör Revolut via BankID?

Nej, just nu känns det som det är fel för alla. Jag får inte det att fungera och vi har problem med Swedbank och andra också. Det verkar som att Tink har lite problem just nu, men vi är på bollen.

Verkar inte heller fungerar för revolut via inklippt kontoutdrag

Kan ni mejla mig kontoutdragen som inte fungerar via inklippt kontoutdrag?

EDIT: Jag har gjort lite uppdateringar på Revolut-mallen under kvällen. Det som fungerar (och har fungerat) är att öppna .csv-filen i en text-editor som t.ex. Anteckningar eller motsvarande.

Däremot upptäckte jag att om man öppnade .csv-filen i Excel via Gmail så gör den ett fel där komma-tecknet bryter kolumnerna. Se nedan där jag kopierat från Excel. Istället för 52.95 kr så blir det 52 95 enligt nedan.

8 juli 2021;Hemköp;52	95 ;;;;612	63 ; ;Livsmedel
7 juli 2021;Till Sparande + Avrundning;7	05 ;;;;665	58 ; ;Sparande
3 juli 2021;itunes.com/bill;99	00 ;;;;672	63 ; ;Shopping
2 juli 2021;Till Sparande + Avrundning;1	00 ;;;;771	63 ; ;Sparande

Det ställde till det för Spirecta. Men jag har gjort en ful-fix nu så att Spirecta klarar även det. :slightly_smiling_face:

Hoppas det löser era problem, återkom annars! :+1:

Nu har jag genom spirectas hjälpruta skickat meddelande där jag bifogat den .csv-fil som jag hämtat ut från revolut de senaste dagarna. Den är hämtad från revolutappen på android och jag använder mac. Jag har testat flera olika kombinationer av att öppna med textredigeraren, anteckningar, excel och klippa klistra därifrån och provat att ändra så att det istället för “mars” står “mar.” likt de andra månaderna och även provat både revolutimportmallen och låtit spirecta välja själv men inget verkar fungera. Och det där med att kommatecknet bryter kolumnen verkar inte uppstå hos mig. Hos mig står beloppet som “49,95”

Edit: Till skillnad från Oskarkarrman nedan så använder jag svenska på både mobilen och datorn. På macen använder jag catalina vilket är en några få år gammal version av macos. Har dock tidigare med min mac importerat kontoutdrag från revolut, så det bör väl inte vara ett problem?

Angående kontoimporten funkar den inte för mig, jag skickade ett mail med .csv-filen och tillhörande video där jag visar hela flödet (export, öppna i texteditor, fel i Spirecta).
Jag har samma uppsättning som Emil, Revolut på Android och använder Mac. Både telefonen och datorn kör engelskt språk.

Ett inlägg delades upp till ett nytt ämne: Strul med BankID-inloggning på Swedbank

Jag har gjort lite uppdateringar baserat på den info som ni har mejlat mig. Kan ni testa igen.

Problemet är att kontoutdragen ser väldigt olika baserat på språk. Ibland används “tabb” för att separera fält, ibland “,” och ibland “;”. Nu har jag försökt lära Spirecta att ta hänsyn till alla olika formaten.

Som vanligt, om det inte fungerar, mejla mig på support@spirecta.se

Den filen som jag skickade verkar fortfarande inte funka för mig, fick du den att fungera?