Kom igång rätt och lätt med Spirecta! 🧘‍♀️ | Börja här!

Varmt välkommen! Spirecta är en verktygslåda som hjälper dig ett få ett lugn, gott samvete och en trygghet i din ekonomi och ditt sparande. Det innebär att det blir lättare att göra rätt, samtidigt som det hjälper dig att nå dina ekonomiska mål på både kort och lång sikt.

Spirecta - En digital verktygslåda för en harmonisk ekonomi!

Målet med den här guiden är att du ska komma igång rätt och lätt med ditt nya ekonomiverktyg Spirecta. Syftet är att du både ska kuna spara mer och tjäna mer pengar över tid. Det är också viktigt att du ska känna att du har full kontroll över din ekonomi och kan vara lugn och trygg i det.

För att komma igång behöver du egentligen göra tre steg:

1. Du behöver anpassa verktyget så att det stämmer överens med din ekonomi i verkligheten.
  2. Det vill säga anpassa dina kategorier för inkomster och utgifter samt lägga in dina tillgångar och skulder.
  3. Importera dina transaktioner från alla dina bankkonton och kreditkort.

När dessa tre stegen är klara, då börjar allt det roliga. Det är då du kommer att få ut fullt värde av alla rapporterna, kan börja följa upp och styra din ekonomi. Det coolaste av allt är när det dessutom börjar få genomslag i verkligheten genom att du sparar mer pengar, får en bättre och mer balanserad avkastning och snabbare uppnår dina ekonomiska mål. :slightly_smiling_face:

Varmt välkommen!
Jan Bolmeson

Kom igång rätt och lätt med Spirecta

Dessa artiklar nedan beskriver de steg som du behöver ta för att komma igång med Spirecta på ett rätt och lätt sätt.

Om du har några frågor eller funderingar, klicka på “Svara” nedan och kommentera anslaget.

Har du någon fråga eller fundering?

Om du har någon fråga eller fundering, tveka inte att ställa en fråga här i forumet så hjälper vi eller någon annan i Spirecta-communityn dig.

Jag hoppas verkligen att du kommer få glädje av Spirecta och att det kommer göra en stor skillnad även för din ekonomi, precis som den har gjort det för många andra.

Det är lite ovant i början (och det är okej :heart:)

Ibland kommer min dotter och säger att vissa saker är svåra och jag brukar försöka hjälpa henne att se att det snarare är ovant. De flesta av oss är inte vana att arbeta med vår privatekonomi på det strukturerade sättet som Spirecta erbjuder. Samtidigt är det många som aldrig får njuta, känna lugnet eller harmonin från en ekonomi som är 100 procent under kontroll och går i den riktningen man önskar.

Min inbjudan är således att ge dig själv tillåtelse att vara nybörjare. Att vissa saker får vara lite kluriga och ovana i början. Om du bara håller i och håller ut så kan jag nästan lova att det kommer kännas fantastiskt när du är igång och över den initiala tröskeln. Både jag och de andra i communityn finns här för dig.

Så låt oss nu köra igång tillsammans!

:arrow_right: Till första steget i kom-igång-guiden

Än en gång, varmt välkommen och lycka till!
Jan Bolmeson