Olika startdatum bakåt i tiden

Hej, jag har lagt in mina tillgångar i Spirecta i omgångar och inte tänkt på att jag borde satt samma datum som startdatum på allt. Hur gör jag för att ändra startdatum bakåt i tiden? Har letat men tyvärr inte hittat…

Jag tror att det enklaste sättet att ändra startdatumet är genom att gå in och manuellt ändra “starttransaktionen” för respektive tillgång/skuld.

Om du går in på ett av kontona så att du ser alla transaktioner kopplade till kontot, så har du förmodligen en transaktion som heter “Initialt värde för tillgången”. För att editera den klicka på pilen till höger om transaktionen för att kunna editera transaktionen. Då kan du ändra datumet och även värdet på transaktionen. :slight_smile:

Håller med Katarina, så skulle jag nog ha gjort.

Jag förde över mina data i höjd med mars april tror jag så det var lite rörigt där under en period men jag satte alla mina startdatum till 1/1 2020 och därefter fuskade jag till en ungefärlig utveckling under månaderna i Q1.

Det blir inte rätt men det blir tillräckligt nära sanningen för att under 2021 kunna fungera som ett bänkmärke att stämma av mot.