Tillbaka till föregående vy går till sida 1och inte den man var på

Går man till en transaktion som inte ligger på sida 1, ändrar den och väljer ”till föregående vy” så kommer man till sida 1.

Man bör hamna på samma sida man var på.

Ska man ändra flera blir det mycket klickande, speciellt eftersom knapparna för att bläddra sida ligger längst ner. Har man som mig och visar 100 transaktioner på en sida måste man scrolla långt… har gjort en delrapport fler det

Ett tips @Muraks är att öppna en transaktion i en ny flik i webbläsaren. Då kan man ändra transaktionen, stänga fliken och vips är man tillbaka på exakt samma ställe igen.

Jag gör ofta så här. Även när jag tittar i rapporter, för att slippa klicka mig tillbaka där jag var tidigare.

Ja det är en workaround men ibland så glömmer man det. Och framförallt är det inte vad som står på knappen man trycker på :slight_smile:

Noterat. Ska se om vi kan fixa det. Lägger det i vår utvecklings kö. :slight_smile:

Har ett tillägg som gör att @AndersH s förslag tyvärr inte funkar.

Öppnar man en transaktion i en ny flik och ändrar värdet måste man ladda om tabellen med alla transaktioner för att uppdatera värdet i tabellen. När man laddar om sidan kommer man tillbaka till sida 1.

1 gillning

+1 på denna. Riktigt irriterande.

Jag antar att med sida 1 menar ni

Har tagit upp det en gång till i utvecklingskön. Sorry att det är irriterande.

Work-arounden är som @AndersH skriver att öppna transaktionen i en ny flik. :man_facepalming:

Det går att öppna transaktionen i en ny flik från Alla transaktioner.

@janbolmeson Men det har slutat fungera från t.ex. ett utgiftskonto. Öppnar man en ny flik kommer man till (samma i flera webbläsare): about:blank#blocked

Kan du hjälpa med ett skärmklipp?

Så gott jag kan @janbolmeson. Trycker jag kortkommandot (cmd+klick på Mac) för att öppna i ny flik öppnas transaktionen ändå i samma flik.

Om jag däremot högerklickar och väljer “Open link in new tab”
image

då öppnas en ny tom flik:
image

Saknar denna möjlighet, då jag använder det mycket.

Kan du testa i en annan webbläsare? (Nu kör jag PC, men i Chrome och Firefox fungerar det).

nej menar sida ett i transaktionslistan. Den långa tabellen med alla utgifter som man ser när man är i en specifik utgiftskategori.

Hej!

När jag väljer alternativet “Lägg till transaktion” hamnar jag också fel då jag trycker på “Till föregående vyn”.

Där finns inget alternativ att öppna upp i ny flik heller.

När jag trycker på “Till föregående vyn” hamnar jag på Dashboarden.

@janbolmeson Är lösningen att du tog bort knappen “Till föregående vy”? Nu står det “Visa alla transaktioner” istället.

Öppnar man en transaktion och går tillbaka så kommer man iaf till samma sida! :slight_smile: och nu finns en annan workaround, när man är på bekräftelse-sidan


Istället för att klicka på någon av knapparna backar man till förra sidan (alltså “backa” eller “visa föregående sida”, webläsarfunktionen) och komma till samma sida i transaktionsvyn som man var på!

Håller på och jobbar på en lösning som kommer i dagarna. Låt oss återbesöka denna konversation då. :slight_smile:

1 gillning