210221 - Uppdatering - automatisk import via BankID

Idag har vi släppt betan av den semi-automatiska Tink-importen i Spirecta. Du hittar den i menyn transaktioner. Nästa steg för oss är att hämta dina transaktioner helautomatiskt under natten, men det är ytterligare någon vecka bort.

  • Även en uppdaterad version av Excel-import finns med.
  • I menyn tillgångar hittar du även länken till att uppdatera flera tillgångar samtidigt.

Naturligtvis även flera småändringar och fixar finns med i dagens version.

Nedan följer lite bilder på nyheterna


2 gillningar

5 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Kan inte slutföra den semi-automatiska importen

ÄLSKAR den semi-automatiska importen med BankID. Gud så bra det kommer att bli när den är helautomatisk OCH kokar tevatten åt en så att det är varmt på morgonen när man vaknar (för den funktionen ska väl implementeras?)!

Frågan uppstår dock, nu när jag importerat alla mina konton, hur gör jag med hustruns konton i samma banker som jag har? Det verkar inte gå att vara inloggad med två BankID:n samtidigt. Är det här en feature jag får vänta på tills dess att man kan ha flera ekonomier på en inloggning i Spirecta? Hur ser framtiden ut i stort? Kommer Trump att hamna i fängelse för skattefiffel, eller bara för att vara olagligt hårt solariesolad?

Jag är också intresserad av att kunna logga in med två olika bankid till samma bank. Min fru ska snart byta till samma bank som jag.

Den 18/2 importerade jag via Tink, enligt Spirecta är jag fortfarande ansluten till Länsförsäkringar men jag får inte fram några nya transaktioner efter den 18/2

@Klas - sorry för buggen. Har svarat i den andra tråden här.

1 gillning

Självklart. :grin:

Det är en design-miss vi har gjort. Efter @Klas bugg så kommer det ha högsta prio. Jag bara tänkte inte så långt att man ville ha flera BankID-kopplingar till samma konto. Det är inget annat som ligger före i utvecklingskön, så kanske 1-2 veckor och så borde det fungera. :slight_smile:

Mer information finns här:

Ett inlägg delades upp till ett nytt ämne: Lyckades inte ansluta med BankID

Naturligt vis inte akut i förhållande till buggarna ovan, men hade varit gött att kunna använda bankID på fil vid import

Tyvärr ligger bankid på fil utanför vår kontroll då det ligger hos Tink. Men ska höra med dem.


I övrigt, efter möte med Tink i veckan så har vi konstaterat var felet ligger med att den inte tar med nya transaktioner på en befintlig uppkoppling. De kommer nästa vecka släppa en ny produkt som vi har köpt och det borde lösa problematiken.

Återkommer så fort jag vet något mer. :+1: