I dagens uppdatering har jag släppt den nya resultatrapporten. Den sammanfattar en hel del önskningar som jag plockat upp i support-samtal och på de digitala träffarna. Förhoppningsvis håller du med om att det är ett lyft.
Ändringar i första vyn
Redan på den första vyn så har jag gjort följande förändringar:
-
Från att ha haft många menyposter så är det nu nedskalat till “Resultat”, “Inkomster” och “Utgifter”.
-
Jag har flyttat så att man kan växla grafer och detaljnivå till de två knapparna under grafen.
-
På första sidan ser vi en sammanställning av kategorigrupperna istället för bara resultatet som tidigare (då var det bara totala inkomster, utgifter och resultat.
- Om man i detaljvy-knappen väljer “Översikt per kategori” så får man en hel klassisk resultaträkning på samma sida i tabell form. Det vill säga först inkomsterna, sedan utgifterna och slutligen resultatet. Vet att det här har varit ett önskemål från flera. Den ser även hyfsad ut vid utskrift.
- Du kan även som tidigare välja att lägga till en budget och / eller en jämförelseperiod. En nyhet är att du kan få både en tabell och en graf uppdelad på både kategori eller kategorigrupp-nivå.
Ändringar i inkomst / utgifts-vyn
Även på denna vyn har jag lagt till et par nya grafer som man kan nörda lite mellan.
Ändringar i rapport-vyn
Jag vet att några av er har haft problem med vissa urval i filtret. Det ska nu vara löst och det ska fungera som det ska - även för personer i hushållet och komplexa transaktioner.