220605 - Ny uppdatering med ett antal nya funktioner och buggrättningar

Det här är en mindre uppdatering med ett antal nya funktioner och buggrättningar.

Nya funktioner

Jag har även förbättrat den detaljerade rapporten för inkomster och utgifter med bl.a.:

  • Ackumulerad summa för att se beloppen per period både i transaktions- och översiktsvyn.

  • Lade till möjlighet att välja fler transaktioner per vy

  • Lade till möjligheten att exportera transaktioner till Excel.

Visa skärmklipp

Jag har även gjort liknande för den detaljerade vyn för tillgångar och skulder:

  • Man kan välja antalet transaktioner per vy

  • Man kan exportera transaktionerna till Excel.

Buggrättningar

  • Värdeförändringsgrafen på skulder var totalfel och gick inte ihop. Den är nu korrekt.

  • Utgående balans-datumet är fixat i transaktionslistan när man är inne på en enskild tillgång eller skuld.

  • Komplexa transaktioner hanterades felaktigt i de nya rapporterna. Dvs. om du hade krediterat en utgift så räknades den fel. Nu fixat. Tack Martin.

  • En del översättningssträngar är nu också fixade så att du slipper engelska texter och några texter som inte alls var översatta.

  • Vi har lagt till enskilda månader i periodväljaren för de nya rapporterna. Tidigare gick det t.ex. inte välja “januari” eller “februari”. Det går nu.

  • Vissa transaktionsbeskrivningar blev inte översatta. Tack @Mikael_Bengtsson.

  • Fixade Länsförsäkringar-tolkningen av .csv-filer där Swish-meddelanden ibland inte kom med. Tack @Monika.

  • Och en del mindre ändringar.

Mer info kommer under tisdag 7 juni.

2 gillningar

Snyggt! Gillar den ackumulerande siffran! Hade också varit häftigt om den förvalde samma period när man hoppar mellan de olika sidorna. Får oftast gå upp och byta tillbaka till den jag ville ha.

Kul med alla förbättringar som kommer hela tiden :slight_smile:

Yes, vi arbetar med det denna veckan faktiskt. :+1:

Kul att det uppskattas. Nästan lika roligt att leverera dem över tid till er som använder. :heart: