220923 - Ränte- och lånesimulator

Idag lade jag till ett utkast på en ny ränte- och lånesimulator. Du hittar den under “Rapporter => Simulatorer => Ränta- och lånesimulator.” Just nu får man ange belopp och ränta så räknar den ut räntebelopp med och utan ränteavdrag med hänsyn till reglerna om 30 % ränteavdrag upp till 100 000 kr och 21 % därefter.

Nedan följer ett utkast på hur den ser ut. Hoppas du kommer gilla den: :blush:

1 gillning

Oj vad det händer grejer! Kul, ska prova under dagen!

Vad kul att du / ni uppskattar det. Det är mycket på era förslag som jag bygger vidare, så det är bara att komma med fler så bygger jag in det. :slight_smile:

Kul!

Hur många personer kan dela på ett lån och göra avdrag i verkligheten?

Hade gärna önskat ett fält med amortering, så man kan se vad man totalt måste lägga ut varje månad och år :slight_smile:

Kanske inte riktigt hänger med på frågan. Jag tänker att de flesta som har köpt en bostad tillsammans och delar på lånet har ju möjlighet till det.

Jag menar att det inte finns någon spärr i simulatorn på hur många man kan skriva in som delar på lånet. Jag undrar om det i verkligheten går att dela lånet på fler än 2 personer? Det behövs ingen spärr i simulatorn, jag är mest nyfiken hur det funkar. Om någon vet?

Ah, ja det är max två personer. Kan lägga in spärren. :+1:

1 gillning