2FA - Tvåstegsverifiering och/eller BankID

Vore bra med tvåstegsverifiering och eller BankId för att kunna göra sitt konto mer säkert.

Det ligger absolut i planen. Behöver dock bli företagskund på Nordea med hela Spirecta för att det ska vara möjligt (till ett rimligt pris). Så det tar någon vecka. Det är således just nu inte så mycket ett tekniskt problem som det är ett administrativt problem. :man_facepalming:

Ahh men toppen, det ser vi fram emot :slight_smile:

För min del är 2FA med mail eller sms en helt rimlig lösning, om det finns hinder mot en BankID-lösning. Så länge man kan “spara” en dator-identitet (om man vill) är det en bra lösning i mina ögon.

2FA med en autentikator räcker också, typ Authy. Men ska man få in data från banken direkt krävs ju bankID ändå.

Ja, ska kolla på en Authy-implementation. Kör dem själv. Saken är bara att BankID-har jag rullande i utvecklingsversionen. Väntar bara på att Nordea ska få tummen ur och godkänna mig. Det är nämligen en rätt stor prisskillnad på Nordea och Swedbank per BankID-inloggning.

Authy är ju bra också eftersom den är gratis. :slight_smile:

När jag tittade lite mer i inställningarna så hittade jag inställning för inloggning med 2FA, det gick bra med Authy :slight_smile:

Hänger inte alls med? Ja, här på forumet, men det är tyvärr inte samma sak som i appen. Det är tyvärr två helt olika system.

Jag hade lite otur med min tankeverksamhet! Men det är bra att forumet har stöd för Authy i alla fall :slight_smile:

Haha, ingen fara. Jag väntar fortfarande på svar från Nordea. Får dock trevliga sms att de nu hanterar ansökningar inkomna till den 13 oktober… :joy::man_facepalming: Snart så…

Inför stöd för tvåfaktorsautentisering i spirecta. Forumet har det men inte själva appen. Det är faktiskt bland den värdefullaste informationen om oss som finns i tjänsten, vårt köpbeteende.

Authy eller Google autenticator duger fint, BankID behöver inte vara prio där.

3 gillningar

En gammal tråd som är märkt som löst, men samtidigt så framgår det i tråden att så inte verkade vara fallet.
Vad är statusen nu 2023-10?