Vi har i helgen suttit med ekonomin och importerat våra transaktioner från Swedbank. Jag noterade det inte först men såg senare på sammanställningen att det var något som var konstigt, låga utgifter i augusti, vilket inte kunde stämma…
Det visar sig att alla transaktioner inte kommer med vid BankID importen från Swedbank, jag har provat igen nu och valt olika datumintervall men de kommer inte med. Utöver det så märkte vi att 3 transaktioner inte fick med sig rätt beskrivning, det stod “Tsb” istället för den riktiga beskrivningen.
Får importera saknade transaktioner manuellt via kopiera klistra metoden istället.
Det är synd att BankID importen är så “ostabil” då det är smidigaste sättet att importera, hoppas att Tink får till detta i framtiden.
1 gillning
Instämmer! Trist att höra Skulle du kunna prova att radera anslutnigen och göra om det?
Tink tankar ner datan med mellanrum och missar därför ibland aktuella transaktioner. I vårt system står det nämligen att 100% av transaktionerna har importerats och då brukar det bero på Att Tink inte hämtat hem senaste versionen.
Det ska räcka att trycka här i steg tre för Bank-ID importen oftast:
1 gillning
Ska testa det när jag sätter mig med spirecta nästa gång!
Jag instämmer med föregående talare, trist att Bank-ID importen är så ostabil
Det är endast till den 15:e september som kommer med i importen och försöker jag uppdatera anslutningen enligt förslaget så säger Bank-Id appen att det inte är en QR-kod som funkar.
Har även i snart en månads tid försökt att lägga till ytterligare en bankanslutning till min sambos konto men lyckas inte vilket känns trist.
Hoppas verkligen på lösningar av detta!
1 gillning
Jag kan bekräfta @Thomas upplevelse, bara göra en “Uppdatera Anslutning” fungerar inte som det är tänkt, QR-koden är inte en giltig BankID kod av någon anledning:
Jag förvrängde bilden lite för, vet inte vad som står i QR-koden…
Jag kan också meddela att när jag raderade min anslutning under inställningar och lade till den på nytt så fick jag med alla transaktioner igen.
@Thomas, har du provat att radera din anslutning och provat att lägga till den igen?
1 gillning
Tack för info och förslaget.
När jag raderade och lade till den igen så funkade det. Fick nu även in min sambos koppling. Tack!
2 gillningar
Bra att du fick det att fungera!
En lärdom jag har fått är att stämma av saldot på banken med spirecta efter importerna varje månad. Det är ett bra sätt för att veta om importen missade någon/några rader.
2 gillningar