Är det något känt problem med BankID import just nu?

Har ni fått någon respons från TINK ännu?

1 gillning

Har fått respons att de ska gräva i det men inte mer än så tyvärr ännu :slight_smile:

1 gillning

Skönt att höra att det ändå är en progress och inte är helt stagnerat.
Vi får hoppas att de finner orsaken och kan lösa det.

Hej!

Kan meddela att jag testade att skapa en ny anslutning idag till Swedbank Mastercard och idag så fungerade det som tänkt!

Så nu har jag importerat in april-augusti, äntligen!

Är det någon annan som haft detta problem, prova gärna ni med och ge ett hjärta eller skriv ett svar så vi vet att det funkar.

1 gillning

Okej vad bra! Skönt att det äntligen fungerade igen :slight_smile: Tack för att du skrev!

1 gillning

Nu verkar importen med BankID ligga nere. Jag och en vän med annan bank har samma problem. Så troligtvis Tink-relaterat?

Jag har också haft problem med BankID importen de senaste månaderna, har fått exportera manuellt de senaste gångerna. För egen del gäller det Länsförsäkringar.

1 gillning

Ja, vi är medvetna om problemet och jobbar på det. Ber om ursäkt för strulet! Återkopplar när jag vet mer.

1 gillning

Tink hade genomfört en förändring som vi nu speglat och för mig samt @janbolmeson som provat med två olika banker fungerar Tink igen.

Om ni fortsatt upplever problem får ni gärna återkomma. Vår förhoppning är att det fungerar nu för alla banker.

En uppdatering av anslutningen mot din bank brukar ofta lösa problemet och tar endast ett fåtal minuter att genomföra.

Tryck på importera via Bank-ID → välj konto i steg 1 → anslut via Bank-ID i steg 2 → tryck på den gröna knappen “uppdatera anslutningen” i steg 3, se bild nedan:

Om det inte fungerar kan du behöva radera kopplingen och återansluta den via inställningar > min data > bankanslutningar > radera kopplingen.

Därefter genomföra du en ny import med Bank-ID där du upprättar en ny anslutning.

Återkom ifall problemet kvarstår :slight_smile:

2 gillningar