BankID-import av Swedbank betal- och kreditkort Mastercard?

Hej! Jag är ny här, skapade konto idag, och Spirecta verkar som ett fantastiskt verktyg för att ersätta det krångliga egenskrivna Excel-blad fullt av makron och VBA som jag använder idag.

En viktig poäng för mig att minimera det manuella arbetet, och BankID-importen känns väldigt viktig för det här. Det som är jobbigast för mig att lösa idag är mitt betal- och kreditkort hos Swedbank, för där finns ingen export till CSV eller Excel, och webbgränssnittet laddar in raderna med Javascript på ett sätt som gör copy-paste helt otroligt jobbigt.

Enligt dokumentationen hos Tink (Tink Docs) så ska kreditkort från Swedbank stödjas. Men när jag kör import mot Swedbank så ser jag bara mina vanliga transaktionskonton och e-sparkonton. Inga kreditkort, inga ISK, eller något annat.

Gör jag fel, eller är det här något som inte stöds i Spirecta trots att det ska finnas stöd hos Tink?

Hej,

Jag undrar samma sak. Frugan har ett kreditkort Mastercard från Swedbank. Kan se det här hennes Internetbank, men kan inte välja det vid import från Swedbank med hennes bank-id, ser också bara konton. Är detta något som kommer fungera framöver?

Hej och välkommen till forumet! Det verkar vara låg aktivitet på senaste, så det är mycket möjligt att @janbolmeson och många andra tagit jullov. Hoppas dock att taggen gör att ni kan få svar snabbare.

För mer automatisering kan jag tipsa om att skapa importregler för att snabba på kategoriseringen vid nästa steg i importen. Jag skulle uppskatta att bra importregler gör större skillnad än själva metoden att importera transaktionerna, särskilt om man har många transaktioner.

Jag skrev den 30:e oktober så det är ett sjujäkla jullov isåfall :sweat_smile: Ska ta ett span på importreglerna.

1 gillning

Ojdå, missade den detaljen, trodde både du och Anders hade skrivit idag… Sorry! :sweat_smile: