BankID koppling till Skandiabanken ej tillgänglig

Får upp följande när jag försöker importera:

Här är länken:
https://app.spirecta.com/transactions/import/tink

Det har varit “temporary disabled” sedan start.

Kan jag be dig att kolla om det fungerar här:

Om det fungerar där så är det sannolikt en bugg i vårt system. Om inte, så ligger felet hos Tink.

Det funkar alldeles utmärkt. Har testat både Open banking och Annat, båda funkar.

Vi håller på och undersöker. :+1:

Vore toppen om detta löste sig! Har även jag testat i Tinks test och där funkar det.

Har lyckats lägga till Skandiabanken via lösenord istället men buggar en del. Säger vare gång att “Credentials refresh has been rate limited.” när jag ska hämta nya transaktioner via BankID men det funkar ändå.

EDIT: Skrev att det I steget ibland står “Tyvärr identifierades inga transaktioner” men kom på att det är nog för att den kopplingen inte får hämta längre bak i tiden än 3 månader.

Har testat Spirecta några dagar, verkar i övrigt mycket lovande!

Någon framgång i felsökandet?

Ja, har haft möte med Tink i veckan och de ska återkomma. Problemet ligger tyvärr hos dem. :disappointed_relieved:

Däremot att kopiera och klistra in kontoutdraget ska ju fungera som vanligt. :+1:

Har Tink återkommit? Kanske rent av löst det?

Sorry för sen återkoppling. Ja, det ska fungera.

Överkurstips! Ett bra sätt att kolla är om det fungerar i Tink:s demo:

Om det fungerar där så ska det fungera även i Spirecta. Om det inte fungerar hos Tink så fungerar det följdaktligen inte hos oss eller. Fungerar det hos Tink men inte hos Spirecta så får ni skälla på mig för då är det mitt fel och ansvar. :joy:

Hej igen,

Jag har precis gjort ett nytt försök att importera med BankID från Skandiabanken och det fungerar fortfarande inte. Det går alldeles utmärkt att logga in i Tinks olika demos, men inte i Spirecta.

Suck. Ska kolla på det. Kan du köra manuellt så länge så att du får in datan?

Jo, jag sitter som bäst och försöker komma ikapp. Luften går ur mig lite varje gång. =)

EDIT: Men man ska inte klaga. Man kunde bott i Ukraina nu.

1 gillning