Budget utfall exkl. värdeförändring

Hej,

Jag hade gärna velat se budget-utfallet exkl. värdeförändring. Vitsen (för mig iaf) med budget är att följa sånt jag kan påverka, främst mina aktiva utgifter, d.v.s. inte värdeförändringen. Finns det något sätt att “släcka” värdeförändringen om man inte lagt in något värde för den i budgeten?

Det blir så keffigt när det ser ut så här:

Absolut, det funkar.
Använd ”Filter-funktionen” som finns för rapporterna och skapa en egen rapport där du då väljer att exkludera just kategorin Värdeförändring.
Jag gör själv så och har lite olika rapporter för det jag vill se, relaterat till resultat och budget.

Hej,

Tack för svaret. Jag känner till filter-funktionen, men använder denna vy, där finns inga filter
image

I resultatrapporterna kan jag inte se att budgetsiffrorna går att få med, däremot finns ju filter.

Hur menar du att jag ska göra?

Nu fick jag till det genom att använda detta:

Däremot går det inte att se procentavvikelse mot budget då, vilket är lite synd. Så det hade varit fint om det gick att sätta filter på rapporten “budget mot faktiskt utfall”, där får man ju även procentsiffrorna.

1 gillning

Precis. Det finns möjlighet att addera “Budget” under “Visa / Dölj kolumner” i Resultatrapporten.
Det är den rapporten jag oftast använder och visst håller jag med om att det vore bra med filterfunktion i samtliga rapporter.
Om jag inte minns fel har jag skickat in just ett sådant önskemål relaterat till budgetrapporterna. Därav att jag också tror att det finns med “på listan”.

1 gillning