Bugg: 12 månaders budgetöversikt-rapporten visar inte 2022

Skulle börja planera för kommande års budget och inser att jag inte kan få en månadsöversikt via rapporten “12 månaders budgetöversikt”. Den visar enbart 2020 och 2021 men ingen framtida budget.

Är det något jag gjort fel eller är det en bugg?

Tror inte det går, kan inte heller se det så bara det jag skrev om att skapa en budget för året. Det verkar som att den inte syns förrän nästa år. Det gick inte ens att lura systemet genom att lägga in transaktioner nästa år.

Sammanfattning

Du måste väl först skapa budgeten för nästa år via budget-skapa budget Spirecta

Däremot ser jag inte funktionen kopiera utfall som fanns tidigare. Eller är det så dåligt att man måste gå i varje kategori för sig? En extra kolumn med utfall hade varit så enkel att ha i vyn Budget för flera kategorier samtidigt

Efter lite letande, Japp man måste gå in i varje kategori för sig… lycka till när man har 50 kategorier…

Jag tänkte ta tag i budget-funktionerna nu den kommande veckan.

Hjälp mig att se vad det är som saknas så löser vi det. :+1:

Kan vi hjälpas åt att prioritera exakt vad det är som ni önskar? Eventuellt att ta ett kort digitalt möte så att jag förstår. Har läst kommentarerna ovan flera gånger men hänger inte riktigt med.

Chansar lite utifrån kommentarerna ovan. Man kan sätta budget i minst 10 år framåt.

I denna vyn:

I denna vyn är det:

Absolut @janbolmeson, det går att sätta budget för kommande år. Men när man håller på och arbetar med den kan det ju vara trevligt att gå in och se överblicken via denna rapporten: Spirecta

Ovanstående rapport visar dock enbart 2021 och 2020 i rullmenyn så det är omöjligt att navigera till översikten för 2022. Dock har jag hittat ett litet hack, om man skriver in 2022 i URL:en och navigerar till Spirecta så kommer man till rätt rapport :slight_smile: Så det verkar vara ett filter i dropdownmenyn som ska tas bort eller ändras…

Sen tycker jag att det är irriterande att hela tiden behöva ändra till kommande år. Det hade varit skönt om den kom ihåg 2022 när jag väl valt att börja arbeta med budgeten för det året… Nu har jag flera gånger återvänt för att sätta nästa värde och råkat ändra i budgeten för 2021.

Ah, nu fattar jag! Ja, det är en bugg. Den kommer fixas till nästa release om ett par dagar. :+1: Sorry för den.

Ska se om vi kan fixa även det här, dock inte samma prio på det som buggen ovan. Men det ligger i vår lista. :+1:

Här kommer en liten preview på två funktioner som kommer i nästa veckas release:

1 gillning