Dela upp i två transaktioner räknar inte ut och fyller i automatiskt

När man importerar transaktioner och delar upp i två transaktioner så ska man kunna fylla i det ena fältet och spirecta fyller automatiskt i det andra. Det fungerar inte, den räknar ut differensen men själva ifyllandet är väldigt buggigt.
Ibland fylls andra fältet i, oftast inte. Ibland raderas första fältet och skrivs över med differensen. Har inte kommit på i vilket läge som allt sker än.

Senast fyllde jag i första raden, andra raden förblev oförändrad.

image

Kan du hjälpa mig med lite mer info?

Kanske ett kort skärmklipp / video? För jag lyckas tyvärr inte återskapa felet. Är det någon speciell situation, belopp, typ av transaktion eller motsvarande?

jag ska försöka fixa en bättre beskrivning av händelseförloppet :+1:

1 gillning

okej såhär:

Lite frustrerande. Ibland fastnar man i någon loop där totalsumman fylls i det senaste redigerade fältet, så när man försöker justera värde 1, fylla i rad 2 manuellt, fyller i rad 2 och rad 1 beräknas om automatiskt.

En edit. Nu har jag både lyckats och misslyckats i steg 1. Jag gjorde en ny import, fyller i fält 1, klickar utanför och fält 2 beräknas. Första försöket är manuell import av ett bankkonto, det andra är manuell import från kreditkort.

Håller på och städar bland gamla ärenden, men jag lyckas inte återskapa detta hos mig. Så här ser det ut hos mig i Chrome::roll_eyes:

@janbolmeson - jag har fått denna buggen också. Kör Arc (chromium) och det har funkat för mig fram till denna månaden då det inte verkar räkna om alls. Spelar inte någon roll vad jag skriver in för belopp på någon av raderna, differensen står fortsatt som noll.

Tidigare brukade den snyggt räkna om den raden som jag inte editerade så att summan fortafarande blev den ursprungliga.

Kan du testa om buggen är kvar även efter dagens uppdatering? :slight_smile:

Om ja, hojta till via Hjälp-knappen så tar vi ett kort support-möte och kollar på det tillsammans.

Buggen är kvar, har hört av mig via hjälpknappen

Instämmer om att detta inte funkar!

Yes, felet är bekräftat. Vi ska se om vi kan lösa det till nästa vecka. :+1: