Elprissimulator

Det går inte att skriva in ett eget värde för total kostnad, men det går att få det värdet om man drar i slidern.

Skriver man 23000 blir det 30000, 10000 till 15000, 20000 till 30000.

Det verkar bara inträffa om slidern för förbrukning är maxad, alltså dragen längst till höger.

Jag matade in förbrukning per månad och totalkostnad på fakturan, men det va såklart fel gjort. Borde det inte finnas detta alternativet också eftersom det är det som lättast fås fram?

Två saker;

  1. Man borde kunna välja när föregående period slutar och kommande period börjar istället för att ha det hårdkodat till December-Januari. Om jag matar in alla värden jag har fram till idag på rätt månader, så kommer ju årets månader (dvs de verkliga siffrorna) justeras när man ändrar på reglagen - vilket de inte bör då de redan är verkliga siffror dvs ingen prognos eller simulering.
  2. Där är också något fel i när saker och ting räknas ut, den räknar inte ut den sista raden man matat in förrän man gått ner på nästa rad och ändrat något, då räknas raden ovanför ut… Ologiskt… (gick tyvärr inte att ladda upp videon av någon anledning, det va i mov-format - finns på min dator om @janbolmeson behöver)