Ev. bugg med fördelningen av kostnader

Hej,

Jag tror jag har hittat en bugg gällande den tänkta automagiska fördelningen av kostnader mellan personerna i hushållet. I min session med @Muraks idag (stort tack för hjälpen!) så kikade vi på det och vi var båda förvirrade.

I mina utgiftskategorier har jag fördelat vissa som privata till mig, dvs jag står för 100% och min sambo 0%. För våra gemensamma kategorier så är det 50%-50%.

När jag sedan går till rapporten “Fördela utgifter-rapport för dig med uppdelad ekonomi” så tänker jag att fördelningen bör ha skett automatiskt baserat på utgiftskategorins inställning, men det gör den inte. Alla utgifter är satta till 50-50 på hur mycket ska betalas per person i hushållet, samt 0-0 i vem som betalat. Är detta “by-design” eller en bugg? Jag ser helst att den automatiskt populära 50-50 för gemensamma utgiftskategorier och 100-0 (eller 0-100) för de som är privata för mig resp min sambo.

Tack på förhand! (ping @janbolmeson)

1 gillning

Hej! Jag ställer om frågan eftersom felet anges fixat fast fördelning fortfarande inte sker utifrån utgiftskategorier.

Mvh Tobias B