Filter hoppar tillbaka till (ej önskat) datumintervall

Hej och tack för ett grymt verktyg!

En sak som jag skulle uppskatta jättemycket om ni kunde se över är hur filter och datumintervall funkar. T ex i budgetrapporter, så går jag in i utfall vs. budget och då är default innevarande år. Jag klickar på Februari för att jag håller på och följer upp utfallet förra månaden. För att förstå mer klickar jag in i någon kategori. Sen går jag tillbaka i webläsaren till själva rapporten igen, och nu är filtret inte kvar på Februari utan man måste gå upp och välja Februari igen.

Detta är störande, men det blir ju inte fel. Ännu värre tyckte jag det var när jag höll på i december med budgetering för 2023. Då stegade man ju ofta in i kategorier för att kolla i detalj varför 2022 blev som det blev, och när jag sen går tillbaka för att sätta budget för 2023 så hoppade den hela tiden tillbaka till 2022, och då hände det att jag skrev in budgetvärden för fel år.

Personligen känner jag att det är nära en bug, men åtminstone tror jag att detta kunde bli en bra förbättring i hur filterna funkar.

Let me know om min beskrivning inte var tydlig nog!

//Henrik

+1 på detta. Tror jag påtalat det förr, väldigt knöligt, blir många klick i onödan.

Ping @janbolmeson :relaxed:

1 gillning