Fullmakt till annan person att komma åt mitt Spirecta

Jag vet inte alls hur detta skulle funka juridiskt, eller om jag helt har tänkt klart, men jag slänger ur mig en tanke jag haft. Det hade varit fint om man på något sätt kunde ange på sitt Spirecta-konto en anhörig som har fullmakt att få komma åt mitt konto.
I mitt fall så är det jag som sköter hela hushållets ekonomi då min fru har överlåtit det helt till mig, vilket gör att hon inte har stenkoll på vart alla våra pengar finns. Jag funderar på vad som skulle hända om jag hastigt gick bort?
I och med att jag tycker det är kul med privatekonomi så har det blivit konton på Avanza, Länsförsäkringar, Nordnet, Lysa, Trijo, Savelend osv. Dessutom tillkommer nya tillgångar då och då, och enda sammanställningen där man kan se vart alla våra tillgångar finns är ju faktiskt här på Spirecta där det uppdateras löpande. Tänker att det hade varit guld värt för efterlevande att kunna få en total överblick på alla tillgångar vid en hastig bortgång.
Ja, man skulle kunna skriva ner mitt lösenord på en lapp eller liknande, men gillar tanken på en “anhörig-funktion”.

Vet inte om det skulle vara genomförbart, men det hade känts bra i magen att ha en sådan funktion :slight_smile:

1 gillning

Välkommen tillbaka till forumet. :blush:

Yes, tanken är att lägga till en funktion som gör att man ska kunna komma åt en annan persons siffror. Den ligger dock inte riktigt överst i priolistan just nu. Men det är inte omöjligt att den kommer under året. Vi har förberett för det i alla fall. :+1:

3 gillningar