Fungerar inte att "Importera tillgångar (eller Skulder) från din bank via BankId"

Hej,

Beskrivning av mitt problem:
Jag får nedanstående felmeddelanden när jag försöker “Importera tillgångar från din bank via BankId” (jag får samma typ av fel när jag försöker göra samma sak med skulder från t.ex. CSN):

==================

Felmeddelanden:

Nordea (BankId)
Something went wrong. Error code: 2
Inloggningen misslyckades: Couldn’t create the new Credentials.

Nordnet
Something went wrong. Error code: 2
Inloggningen misslyckades: Couldn’t create the new Credentials.

CSN (BankId)
Something went wrong. Error code: 2
Inloggningen misslyckades: Couldn’t create the new Credentials.

MinPension (BankId)
Something went wrong. Error code: 6
Inloggningen misslyckades: Provider ‘se-minpension-bankid’ not found

==================

Hur jag återskapar problemet:
Administrera > Tillgångar > Importera tillgångar från din bank via BankId > Dina nuvarande bank-anslutningar > Väljer Bank/Institution > följer instruktionerna i guiden

==================

Vad jag har testat:

  1. Jag har testat ovanstående på Tink Link demo. Detta var resultatet:
  • Fungerar felfritt för Nordea och Nordnet. Jag kommer in med BankId och jag kan se konton och belopp.
  • Fungerar inte för CSN. BankId verkar fungera men när datan ska visas står det bara “Ett fel inträffade”. Kanske är rätt då CSN inte har något “konto” att visa?
  • MinPension (BankId) finns inte att välja på Tink Link demo.

Tack för en utmärkt felrapport. Jag ska kolla med Tink imorgon varför det inte fungerar. Beklagar att det inte fungerar. Återkommer!

1 gillning

Tack Jan, ser fram emot ditt svar.

Det var jag som hade missförstått.

Jag trodde att värdet på tillgångarna skulle importeras (t.ex. värdet på ISK från Nordnet). Jag har fått det förklarat för mig nu att funktionen ifråga endast importerar [namn på] konton från banker (exempelvis Nordnet).

1 gillning

@janbolmeson Jag får liknande fel (samma fel?) med Länsförsäkringar Kunde inte ansluta till banken. Couldn't create the new Credentials

  • Det fungerar bra att logga in och se mina transaktioner på Tink Link demo
  • Jag har klickat på radera under Inställningar - Din data - Bankanslutningar och provat lägga till anslutningen igen. Jag får samma felmeddelande.

Det jag noterade är att när jag ska lägga till bankanslutningen igen på Importera transaktioner automatiskt via BankID (beta) så syns det en gammal anslutning som jag skapade för någon/några månader sen. Se bild:


Denna anslutning syns inte under inställningar. Eftersom jag nyss har raderat den. Kan det vara detta som stör när man försöker lägga till en ny anslutning?