Fungerar inte med BankID-anslutningen till Handelsbanken via Tink?

Handelsbankens mobila BankID godkänner inte QR-koden som skapats av Spirecta. Går det att fixa?

Hej Ola,

Tyvärr ligger det utanför våra händer då vi använder Tink som leverantör av BankID-kopplingen. Det är således ett fel som ligger någonstans mellan Handelsbanken och Tink. Det brukar lösa sig inom någon dag.

Men! Det är inget som behöver hindra dig från att använda Spirecta. Det går superbra att importera från Handelsbanken via “kopiera-och-klistra in”-funktionen som finns. Läs mer nedan:

Lycka till och hojta till om du inte får rätt på det. :+1:

Hej!

Jag har provat att kopiera och klistra in SHB’s kontoutdrag, men tyvärr har de en tendens att “tappa” en eller två transaktioner, så istället exporterar jag dem till Excel och klipp & klistrar in Excelfilen istället, det funkar mycket bättre tycker jag. Tur att det finns flera sätt att flå en katt på.

MVH

Ola

Du får gärna kopiera in kontoutdraget - där den tappar transaktionen - på denna sidan:

Så kollar jag på det. :+1: