Hjälp att tänka - Förbättring av "utgifter (detalj)" och "inkomster (detalj)" i 12-månaders rapporten

Det här är en fortsättning på diskussionen i flera trådar, bland annat här:

Men för att göra det enklare med diskussionen och bättre förstå vad du som användare önskar låt oss ha det utbrutet i en egen tråd. Det som jag funderar på nu är hur vi kan förbättra följande vy:

Jag tänker spontant att man kan bryta ner den i två flikar, en “inkomster (detalj)” och “utgifter (detalj)”. Men vad skulle du önska för en graf? Det känns inte som att ytdiagram är en hit. :thinking: Kan ni hjälpa mig att tänka?

Ping @Mikael_Bengtsson och @Muraks framförallt. Tack på förhand.

Håller med om att ytdiagram inte funkar så bra. Jag tittar faktiskt inte ens på dem…
Vanligare brukar ju vara stapeldiagram men det är ju egentligen samma sak sett från ett annat håll, så osäker på om det blir bättre?
Jag får nog fundera på detta… Kanske om någon annan kommer med lite olika förslag, då brukar jag ha enklare för att bidra med en åsikt om vad jag tycker funkar/inte funkar, dvs när jag kan se det framför mig. :slight_smile:

Forumstädning
Den här buggen eller önskemålet är löst i Spirecta per februari 2022 och därför stänger jag ämnet och markerar det som löst. Tack för hjälpen med rapportering.

Om du har kompletterande kommentarer, starta gärna en ny tråd och pinga in mig med @janbolmeson.

Tack för att du hjälper till att göra Spirecta bättre! :pray:
Jan