Huvudmenyn hamnar inte på sidan, på iPad

Menyn borde ligga på ena sidan (helst höger) inte i mitten.

Använder safari på iPad. Senaste iOS.

Tänker du flikarna “Översikt”, “Inkomster” eller huvudmenyn?

Jag tror han syftar på huvudmenyn, dvs. den som ligger uppe på gröna fältet och består av 3 liggande linjer. Han skrev i alla fall “Huvudmenyn” i sin rubrik för inlägget :slight_smile:

Och jag håller med honom. Jag tror att för enheter med mindre skärm, dvs. mobiler och surfplattor, skulle huvudmenyknappen sitta bra till höger, eftersom de flesta andra appar och hemsidor har det så :slight_smile:

@janbolmeson jag har inte sett någon annan meny som skulle kunna vara mer huvudmeny än rubrikerna för att välja rapporter, inkomst, tillgångar etc :blush: finns det en till meny?

Det som ligger i den gröna banderollen, de gröna horisontella strecken som @Emil menade. Jag kunde ha varit tydligare!

På mobilen visas de korrekt.

Kan ni hjälpa mig med skärmklipp? Så här ser det ut för mig:

Ipad

Mobil

Det är alltså innan man öppnar den, tog den andra bilden bara för att visa exakt vilken meny jag syftade på.
Det är i landskapsläge de tre strecken hamnar på fel sida. I porträttläge ligger de till höger men texten ”öppna huvudmenyn” hänger inte med.

Den första bilden är i porträttläge, de övriga är i landskapsläge på olika sidor. Det såg lika ut på olika sidor.

Förresten gillar jag menyn när man öppnar den, alla undermenyer går att se med ett klick utan att behöva klicka upp varje var för sig. :blush: plus där!

@Muraks menar du som på bilden nedan?

Ja @Emil
Borde ha ritat i bilden i min ursprungliga post!

Aha, jag missade att du hade postat bild på det själv. Sorry!

Ah, NU fattar jag. :joy:

Kan säga att det verkligen inte var det som jag tolkade från de första inläggen. Nu när ni skriver det så är det självklart. Fixas inom kort.

Snyggt! Nu är det bara texten kvar! :slight_smile:

Kommer inom kort. Liten miss i kommunikationen mellan mig och programmeraren. :slight_smile:

1 gillning