Import av Swish transaktioner

När det kommer till Swish så hade det varit underbart bra om man fick med sig meddelandet vid import. Utan meddelandet så är det ibland svårt att komma ihåg vad swishen avsedde. Det är ännu mycket svårare när man går tillbaka och letar i Spirecta efter något som hänt för 1 år sedan.
Jag ser på Swedbank att meddelandet finns med dit, så förhoppningsvis finns det med i Tinks inläsning.
Jag tänker att informationen skulle kunna sparas i den textruta för Övrig information på en transaktion, likt som importen skriver en rad där.

Sedan som grädde på moset så hade det varit mycket trevligt om man kunde ersätta telefonnumret med namn som önskats tidigare här:

Jag håller med Jan att en Sök och Ersätt hade varit bra nog, det hade även varit mycket användbart vid andra tillfällen då t.ex. ett företag byter sitt meddelande och man vill korrigera det på tidigare transaktioner.

1 gillning

Vet inte om det är på detta viset, men kan det vara så att denna information finns med i transaktionen från Tink, jag klistrade in en kodsnutt här:

Kan det vara så att “Decriptions” och “detailed” är det jag är ute efter?

Ren och skär gissning från min sida…

Jag hittade att man kunde testa Tinks API med sin egen bank.
Testade det och ser då att transaktionens meddelande inte finns med, iaf. fick inte jag med det från Swedbank.

"descriptions": {
        "original": "+4672XXXXXX3    17627XXXXXX48762",
        "display": "+4672XXXXXX3 17627XXXXXX48762",
        "detailed": {
          "unstructured": "swish skickad +4672XXXXXX3    17627XXXXXX48762"
        }

Jag är inte en utbildad och erfaren utvecklare så det finns 100% chans att jag har missat massor av möjligheter…

1 gillning

Ska kika på det och se vad vi kan göra :slight_smile: Att förbättra swish är med på prioriteringarna för version 3!