💳 Importera data från ditt Revolut-kort

Vi rekommenderar att du använder Revoluts-kontoutdrag i Excel för att det ska fungera bäst med Spirecta. Tyvärr fungerar inte det kontoutdrag som de presenterar på sin hemsida.

För att importera data, gör så här:

  1. Logga in i appen på din telefon
  2. Klicka på “R-loggan” i menyn nere till vänster så att du är i “Konto”-vyn
  3. Klicka på knappen med “…”
  4. Klicka på “utdrag”
  5. Klicka på “Excel”
  6. Välj period
  7. Klicka på “Hämta utdrag”
  8. Klicka på “Dela” ikonen uppe till höger
  9. Mejla filen till dig själv
  10. Öppna den på datorn och kopiera allt innehåll
  11. Klistra in den i Spirecta

Revolut och mikrospar-funktionen

Om du har aktiverat “Vaults” för mikrospar eller dagligt spar så kommer du få sjukt mycket transaktioner att bokföra. Vårt tips är att du:

  1. Skapar en tillgång som heter “Revolut mikrospar”
  2. Skapar en importregel som matchar ditt mikrospar till den skapade tillgången.

Så här kan regeln se ut för transaktioner som ser ut som följer:

7 mars 2020;Till SEK Mikrospar;10,00 ;;;;20 707,71 ; ;Överföringar
6 mars 2020;Till SEK Mikrospar;20,00 ;;;;20 717,71 ; ;Överföringar
5 mars 2020;Till SEK Mikrospar;20,00 ;;;;20 737,71 ; ;Överföringar
4 mars 2020;Till SEK Mikrospar;20,00 ;;;;20 757,71 ; ;Överföringar

En viktig sak för “koll-på-öret”-folket är att Revolut enbart tar med de transaktioner som är helt klara i kontoutdraget. Det innebär att exempelvis en transaktion som skedde 31 oktober kan landa på 2 november eller liknande i kontoutdraget och därefter Spirecta utan korrigering. Jag stämmer själv av datumen på transaktionerna i början av månaden så att de landar på rätt månad. Listan över transaktioner i appen stämmer överens med verkligheten så tar en titt där bara :slight_smile:

1 gillning

Ah, bra tips! Tack @Joakim, det visste jag inte. :+1:

1 gillning

Jag fick precis problem med att importera kontoutdrag för mars.
Efter en del försök kom jag till slut fram till vad det berodde på.
Bytte jag ut mars till mar. i alla rader så fungerade det.

Tack för att du återkopplade. :+1:

Kan jag be dig att mejla mig kontoutdraget som inte fungerade på support@spirecta.se så kan jag uppdatera så att du inte behöver göra de ändringarna framgent. Sorry för strulet.