🏩 Importera data frĂ„n ICA Banken

Spirecta stödjer import frÄn ICA Banken. Vi rekommenderar att exportera till .csv/Excel-fil och klistra in innehÄllet i Spirecta. Det gÄr Àven bra att kopiera transaktionerna direkt frÄn hemsidan om du Àr noggrann i kopieringen.

TyvÀrr har jag inte tillgÄng till ICA Bankens hemsida och dÀrför undrar jag om du skulle kunna hjÀlpa mig med skÀrmklipp som jag kan anonymisera och lÀgga upp hÀr och skapa en instruktion utifrÄn. Skicka isf. ett mejl till support@spirecta.se

Tack pÄ förhand!

Det hÀr funkar inte lÀngre utan modifiering. Ska man importera en CSV-fil frÄn ica-banken mÄste man nu hÀmta filen, öppna den i excel, lÀgga till kolumn som blir kolumn D (Högerklicka pÄ D, dÀrefter klicka pÄ Infoga) sÄ att Belopp blir kolumn E, spara filen och sen ladda upp den till Spirecta. Annars anvÀnder Spirecta Saldo som Belopp, och det blir tokfel i hela importen.

Hej Emil,

Om du inte redan mejlat in det, mejla oss kontoutdraget sÄ löser vi det. :+1:

HĂ€lsningar,
jan

Det fungerar inte för mig heller. Jag skickar med en skÀrmdump pÄ felmeddelandet. Jag vet att ICA har uppdaterat sin banksida sÄ det kan ju bero pÄ det.

Fungerar inte med Bank-ID heller.

Hej,

Importen med CSV-filer Àr nu uppdaterad @Suss och @Emil. Det ska endast krÀvas att ni laddar upp CSV-filen nu för att den ska fungera.

Tack för tÄlamodet under semestertiden!

HĂ€lsningar,
Oliver
Spirectateamet

Tack snÀlla för uppdateringen. Nu fungerar det att importera igen och jag har fÄtt in alla transaktioner sÄ kontona stÀmmer med verkligheten. KÀnns bra!
Med vÀnliga hÀlsningar,
Susanne

1 gillning

Vad bra!

Skriver som info ocksÄ att vi Àr medvetna om att klistra-in funktionen ej fungerar i nulÀget för ICA. NÀr vÄr programmerare Àr Äter frÄn semestern ska vi ÄtgÀrda det ocksÄ.