Kan inte lägga upp ny tillgång

Försöker lägga upp en ny tillgång under min grupp tjäntepensioner. har prövat flera gånger med olika långt namn men när jag trycker ok kommer den ej up i listan. har uppdaterat sidan även efteråt. När jag gör en test istället under bankkonton funkar det, men alltså inte under gruppen tjänstepensioner. Varför? :slightly_smiling_face:

1 gillning

Konstigt @VeronicaW - när jag kollade så fungerade det (lade till det på ditt konto). Kan det hända att du inte hade senaste versionen? Jag gjorde uppdateringar inatt… :see_no_evil:

Kolla Ctrl + F5 eller Cmd + F5. Om jag skrev fel, skriv gärna exakt vad det är som inte fungerade att lägga till.

Jag hade samma problem i går kväll, skulle lägga upp en tillgång för kontanter. Samma förfarande, gav tillgången ett namn och grupp, tryckte OK. Men den dök aldrig upp.
Skulle provat idag igen men glömt bort det, kom på det nu när jag läste detta inlägg!

1 gillning

Jag höll på och mecka med systemet igår kväll (var ju ändå fredag kväll, så jag tänkte inte att så många höll på då :see_no_evil:). Men kan ni inte hojta till om det dyker upp igen?

Jag har nu på morgonen provat igen att lägga till en tillgång i form av kontanter och det fungerar som det ska för mig. Så det är nog som du säger Jan, det var “någon” som jobbade med att förbättra Spirecta en fredagskväll :wink:

1 gillning

Haha… @Oliver.Allemog vi får ta en undersökning och ett samtal med den här någon som jobbar med uppdateringar en fredagkväll… :see_no_evil::rofl:

2 gillningar

Ja det funkar nu efter att jag tryckt ctrl+F5. Jag hade gjort det tidigare i helgen med, men kan hända i Edge och inte i Chrome (som jag använder nu) och minns inte exakt när heller. Hursomhelst funkar det. Ska komma ihåg att köra ctrl+F5 generellt om det buggar igen. Tack :pray:

1 gillning

Hej!
Jag upplever samma problem, vill lägga till en finansiell tillgång men den dyker inte upp. Har testat Chrome och Safari och cmd+F5 verkar inte funka.
/Åsa

@janbolmeson och @Oliver.Allemog, kan det vara så att ni inte lyckats hålla “Någon” i styr igen?
:rofl: :joy:

1 gillning

@asahof - @Oliver.Allemog återkommer till dig med förslag på möte i veckan så kollar vi på det. Kan du prova en annan webbläsare?

@tedenda - haha, nej, denna veckan är jag oskyldig. Skyller på förkylning. :see_no_evil:

1 gillning

@asahof Jag har skickat ett privat meddelande till dig här i Spirecta forumet med förslag på tider för ett kort möte i veckan :slight_smile:

Vi har hittat felet och förhoppningsvis kommer det vara löst till slutet av veckan.

//Oliver

2 gillningar

Felet är korrigerat nu och Spirecta är uppdaterat! :+1:

2 gillningar

Vad var felet?
Det verkade ju vara intermittent eller hade det med namngivningen att göra?

Dum grej, det var en datumkonvertering för startbelopp som ibland blev fel när man sparade (dvs om man hade använt datumväljaren).

1 gillning