Kan inte se ett av mina konton Bank Id import Handelsbanken?

Hej,
Ny till spirecta och ska göra min första inläsning nu vid månadsskiftet. Jag har satt upp och kopplat ihop ett antal bankkonton med och tillgångskonton i spirecta, Bank Id, Handelsbanken. Jag har dock ett bankkonto som inte dyker upp bland konton att välja på från banken, det är ett allkortskonto som de andra och inga konstiga tecken i kontonamnet. Någon som vet var det kan vara som gör att ett konto inte finns med att välja på?
Tack,
Roger

Hej
Allkortet har två delar. Dels själva bankkontot (det får jag upp) dels delen som har alla transaktioner. Den sista är kreditkort och jag lägger till dem manuellt genom att kopiera från excel enligt mall.
Mitt svar kanske inte hjäper, mer än att veta att andra får över själva kontot via bank-id. Lycka till!
//Qamilla

2 gillningar

@Oliver.Allemog vi kanske kan kolla på om kopplingen till Tink tillåter oss att se kortet? Om banken presenterar det. Det är liknande på SEB eller Swedbank, att deras kreditkort inte syns när man gör BankIDimport.

2 gillningar

Tack för era svar.
Jag kommer nog att köra “manuellt” från mina två allkortskonton för det är riktigt konstiga saker som händer, skönt att det är lätta att ta bort och börja på nytt.
Jag kör två inläsningar, konto delen klippte jag ut informationen från banken och klistrade in, kredit delen exporterade jag en excel och importerade den vägen. (tack @Qsan för förklaringen) Funkade mycket bra och tog inte så mycket extra tid.
Roger,

1 gillning

Jag körde med Handelsbanken BankId import men tyvärr så har den slutat fungera. Märker även i deras mobil app att alla konton inte går att välja att se på startsidan så något är tokigt i deras API.

Jag kör manuell import via kontoutdrag och tycker det funkar riktigt smidigt faktiskt :slightly_smiling_face:

3 gillningar