Kan inte se mina senaste transaktioner

Hej allihop!
Jag har problem med att se mina transaktioner. Jag har varit väldigt dålig med att uppdatera mina transaktioner, men igår (211019) bestämde jag mig för att ta tag i det här igen eftersom jag verkligen behöver få bättre koll på ekonomin. Jag började importera kontoutdrag från min bank. Allt gick bra inledningsvis, men när jag skulle spara mars månad så fick jag följande meddelande:
" Ett allvarligt fel har tyvärr inträffat Högst sannolikt har du inte gjort något fel. Testa gärna igen. Om det inte fungerar, kontakta gärna supporten. Vi beklagar det inträffade… :disappointed_relieved:".
Jag gick in efter ett tag igen och då kunde jag inte se någon tidigare transaktion för 2021 heller. Idag (211020) var det likadant när jag gick in.
Jag tänkte att jag kunde importera kontoutdragen igen, men när jag går in på den sidan så står det följande i en ruta:
"Den senast sparade transaktionen för “Lön-Per finner du nedan. Det hjälper dig att veta från och med vilket datum ditt nya kontoutdrag bör vara.
2021-03-30 - CIRCLE K BOLLEBYGD - 23,00 kr”

Så importerna verkar ju ligga kvar, men jag kan inte se dem.
Har någon råkat ut för samma sak och vad kan det i så fall bero på?

Hej!

Det låter skumt… Jag har själv aldrig varit med om det. Jag misstänker att importfunktionen visar senaste transaktionen från Alla transaktioner. Om du går in på Alla mina transaktioner, vilket du hittar under huvudmenyn > Transaktioner > Alla mina transaktioner, finns dina transaktioner för mars med? Du kan filtrera så att du enbart ser den enskilda tillgången det gäller. Om dina transaktioner för mars finns där så verkar importen ha funkat, trots felmeddelandet. Om de inte finns där så vet jag inte vad som är fel.

Felmeddelandet som du fick verkar vara det som dyker upp om man gör den manuella importen (kopiera transaktioner från banken, klistra in i spirecta). Dök det upp när du klickade vidare efter att ha klistrat in transaktionerna? Eller dök det upp när du klickade vidare från att ha valt kategori för transaktionerna? Stegen i importen är numrerade. Vilket steg var det som inte fungerade?

Detta verkar vara ett fall då @janbolmeson behöver rycka in. Du kan mejla till support@spirecta.se, vänta på att Jan svarar du här eller skicka ett meddelande till supporten genom att klicka på den lilla hjälp-knappen längst ner till höger (på dator).

Hoppas detta var till hjälp!

Jag får samma felmeddelande som tidigare, dvs:

" Ett allvarligt fel har tyvärr inträffat Högst sannolikt har du inte gjort något fel. Testa gärna igen. Om det inte fungerar, kontakta gärna supporten. Vi beklagar det inträffade… :disappointed_relieved:"

Jag kan se mina transaktioner för januari i år när jag söker på månaden, men inte februari eller mars. När jag söker på februari eller mars så får jag ovansående felmeddelande igen.

Problemet uppstod när jag skulle klicka vidare efter att ha alt kategori (steg 4 om jag fattat det rätt).
Jag har mailat supporten och väntar på svar, men fick tipset att skriva här också.

Hej,

Hjälper till på supporten och har sett din fråga där, däremot inget jag själv tar på mig att lösa, så har skickat vidare detta till Jan som kommer ta det inom kort.

Så vet du att det är på gång! :slight_smile:

Ja, jag fick svar från Jan och nu funkar allt som det ska. :slight_smile:
Tack för hjälpen

2 gillningar