Kan man se resultat för totala utgifterna över tid?

Finns det en rapport för att se totala utgifterna månad för månad? Det finns denna, “Resultat över tid-rapport”, Spirecta rapport som visar summan, utgifter-inkomster eller nedbrutet per kategori och grupp. Skulle vilja se hur utgifterna ser ut totalt månad för månad.

Sen finns även den vanliga “Resultatrapport” Spirecta. Men den visar bara totalt över hela perioden. @janbolmeson Finns det någon rapport som visar denna information för inkomster och utgifter månad för månad?

Jag hänger inte riktigt med. Kan du göra ett skärmklipp med lite anteckningar?

Jag tänker annars att informationen finns i “Resultatrapport över tid” med t.ex. dessa vyerna:

samt här på detaljerad nivå:

Ja det är exakt den där totalsumman per månad jag skulle vilja se i en graf. De andra graferna har en resultatsida med utgifter, inkomster och resultat.

Men rapporten över tid visar endast resultatet.

Jag vill se vad summan av utgifterna är månad för månad. Antingen genom att lägga till två staplar som rapporterna ovan, men jag tror att det bli för mycket staplar.
Andra förslaget är att lägga till två tabbar, en för totala utgifter och en för totala inkomster.

Yes, jag har en tanke på hur man kan ändra det. Återkommer.

1 gillning

Tänkte bara följa upp på denna i och med uppdateringen i Resultatrapporten. Fungerar det som det är nu?

Nu kan man se grupperna på första sidan:

Men om man ändrar “upplösningen” så kan man även se alla kategoriererna:

Nej det där är ju totala resultatet för EN period. Jag skulle vilja se samma sak i den andra resultatrapporten, över tid, så man ser månad för månad.

Denna rapport Spirecta

Annars är det rätt att det är den informationen jag vill se sammanställd :slight_smile: men månad för månad.

En bisak, är du helt säker på att det är såhär du vill visa informationen för varje kategori? Minns du diskussionen vi hade om 50-shades of green?


Du behöver inte svara här och nu, men fundera på det lite? :slight_smile:

Yes, det kommer. Jag ska uppdatera den. Har bara inte hunnit dit än.

Jag håller med, det här var enligt mig (tyvärr den bästa lösningen). Den andra är ju att göra som jag börjat i de nya rapporterna att jag aggregerar ihop de bortom 15 största. Men seriöst jag vet inte hur folk gör med det här i andra fal. Det här är ju dessutom inte ens nyanser… :flushed:

1 gillning

Jag lider med dig :slight_smile: Och har inget bra svar för hur det ska se ut.

1 gillning