Kategorisera tillgångskonton efter institut

En möjlighet att lägga till vilken bank, företag, kreditinstitut etc ett konto tillhör. (Jag skriver bank i den följande texten men det kan vara Trine, switchr, lysa, onoterade bolag). Så man kan se vilka konton man har hos olika banker, hur mycket tillgångar, antal banker och sånt.

Man skulle kunna mäta saker som:

  • totala tillgångar hos en bank man har många konton hos. (Intressant bla pga insättningsgarantin gäller per bank och inte per konto. Även om väldigt få når upp i de summorna…)
  • hur många banker man har en relation med.
  • sortera konton efter bank istället för tillgångsgrupper baserat på kontonamn. Tex vid import eller uppdatering av tillgångens värde
  • spännande tekniska lösningar som @janbolmeson skulle kunna göra.

Jag inspirerades av en annan tråd där en punkt var att kunna uppdatera värdet på konton och ha kontona grupperade efter bank så man slapp logga in på samma bank flera gånger. Man kan ju ge kontonamn tex lysa-barn, lysa-framtid men att koppla konton till bank kanske underlättar vissa tekniska lösningar.

1 gillning

Jag tänker att vi framgent kommer försöka skapa “anpassade rapporter” där man kan gruppera sina tillgångar. Ska fundera lite på hur det skulle kunna se ut.

Tack för tipset!

1 gillning