Lägga till historiska inkomster/utgifter på årsbasis

Har använt spirecta i två år nu (sen jan -21) och är riktigt nöjd!

Jag har dock en excel-fil som jag använda innan jag började med spirecta där jag har flera års utgifter/inkomster sparade, och det vore riktigt trevligt att på något sätt kunna få in dessa i Spirecta för att få en bättre överblick.

Att lägga till dessa en och en är ju inte aktuellt då det skulle ta allt för lång tid (började min Spirecta-resa att lägga in 4 månaders inkomster/utgifter bakåt i tiden för att få med helår och det vill jag inte göra om… , Och jag känner inte att jag behöver ha så detaljerad historik heller, men det hade varit riktigt nice om man på något sätt kunde lägga in några större poster manuellt.

T.ex om man skulle kunna lägga in sina inkomster på årsbasis, för 2019, 2018, 2017 etc så man kan få en samlad överblick av utvecklingen man gjort på sin ekonomiska resa. LIkadant skulle jag vilja kunna använda mina utgiftskategorier jag har i spirecta och ange historiska värden på årsbasis så man kan se hur kostnader för boende, bil, mat etc utvecklat sig.

Du kan väl läsa in excelfilen på formatet som spirecta kan hantera via avancerad excelimport?

Kan du få excelfilen med transaktioner att se ut som kontoutdraget från din vanliga bank är det bara att göra vanlig import på önskad period bakåt i tiden. Eller funktionen som nämnts innan.

För att bara få resultatet per månad så kan du göra på samma sätt. Formatera resultatet i excel så det matchar kontoutdraget. Lägg inkomst på typ lön och dumpa alla utgifter på en enda utgiftskategori. Då blir det 2 transaktioner/månad att läsa in.

Skicka ett ärende till supporten via hjälp-knappen så kanske det kan lösas om det krånglar.