Nordea importmall behöver uppdateras

Hej,

Nordea har ändrat hur deras kreditkortstransaktioner ser ut i internetbanken vilket gör att de varken kan kopieras med fullständig information eller laddas hem som .CSV

Så vad jag försökt göra är följande:
Ladda ner fakturorna
Låta en AI läsa dessa och generera en .csv
Använda följande .csv för att ladda upp transaktioner.

Då denna är lite custom så använder jag 0.Låt spirecta bestämma. Men jag lyckas inte få in en enda transaktion. Spirecta säger att det jobbar på det men jag kommer aldrig till vyn där jag kan börja kategorisera. Detta gäller för oavsett hur många rader jag försöker ladda upp.

Kolumnerna är för närvarande enbart datum, Inköpsställe, Belopp

Exempel :
20250504,Klarna bokus.com Stockholm,-99.00

Alternativt, finns det någon annan bank som använder detta format?

MVH Jim

Workaround som funkade. semicolon separerare, använd ladda upp .csv fil funktion istället. Ifall någon söker och hittar denna senare.

Hej @Jim_Akerstrom,

Om du kopierar datan från Nordea och klistrar in här så kan vi uppdatera import mallen för att tolka Nordeas nya layout:

Raw transactions data report.

Hälsningar,
Oliver

Ah, har sovit lite på detta. Hade en del problem med importer häromkvällen från Nordea. Tror de har typ 3 olika format beroende på hur du gör. Ska felsöka lite, kolla vilka som inte funkar och skicka in dem.

1 gillning

Gör så, trevlig helg!

Har laddat upp två olika utdrag som jag inte får att funka samt en .CSV. Tar det på engelska då jag antar att er Ukrainska utvecklare är den som fixar importerna.

• Looks like Nordea has two different formats when doing a copy and paste from the webpage directly. One for regular transaction accounts, another for its cards.
  • The same goes for their .CSV export, they are also not identical so uploaded a .CSV of one I cannot get to work.
  • I do not know why it copies with 2 date formats.

This is for the regular transaction account view.

2025-11-0404 november 2025 Swish betalning Svea Bank AB −844,00 5 569,28

Then there is the Credit Card/ Debit Card view. Entirely different format separated by new line instead… sigh

27 okt. 2025

Amazon Prime

−69,00

You have more examples in data uploaded via the link provided in this thread. Just wanted to put more context to it that was not available via the tool.

I also noticed that the TINK import did not quite work either, not all transactions were imported for some reason…

Tack för det!

Det finns en viss tid som Tink funkar innan den börjar krångla vilket vi inte tydligt kommunicerar (med i nästa version).

Iallafall, ofta kan du uppdatera bankanslutningen och därefter få med alla transaktioner igen:

>En uppdatering av anslutningen mot din bank brukar ofta lösa problemet och tar endast ett fåtal minuter att genomföra.

Tryck på importera via Bank-ID → välj konto i steg 1 → anslut via Bank-ID i steg 2 → tryck på den gröna knappen “uppdatera anslutningen” i steg 3, se bild nedan:

Om det inte fungerar kan du behöva radera kopplingen och återansluta den via inställningar > min data > bankanslutningar > radera kopplingen.

Därefter genomföra du en ny import med Bank-ID där du upprättar en ny anslutning.

@Jim_Akerstrom genomförde uppdatering för Nordea importen igår som jag själv provade precis och upplevde att det såg rätt ut för båda två. Du får gärna prova och återkomma ifall du upplever att något felar.

Trevlig helg!

Hälsningar,
Oliver

Tackar! Testar vid månadsskifte och återkommer :slightly_smiling_face:

1 gillning