Önskar en funktion för att "invertera" alla transaktioner vid en import

Ibland när jag importerar så tolkar Spirecta transaktionerna “åt fel håll”, dvs. alla utgifter blev inkomster och vise versa. Jag har tyvärr inte hittat något smidigt sätt att helt enkelt “invertera” alla transaktioner utan jag får själv rätta alla transaktioner i min fil och sedan importera dem igen.

Jag önskar en knapp vid importen som helt enkelt “inverterar” alla transaktioner och gör samtliga utgifter till inkomster och tvärt om.

Det låter som en superbugg vid importen. Kan du inte mejla mig det kontoutdrag som blir fel vid import så löser vi grundproblemet istället. :slight_smile:

Kan jag be dig fylla i det felaktiga kontoutdraget här:

Tack på förhand! Du får gärna även mejla mig på supporten: support@spirecta.se

Jag försökte ladda upp det där som en csv-fil men det verkar vara en superbugg där också så jag fick bara ett felmeddelande tillbaka:

{"status":422,"success":false,"error":{"code":"validation_exception","message":"The rawtext field is required when csv file is not present. (and 1 more error)","data":{"rawtext":["The rawtext field is required when csv file is not present."],"csv_file":["The csv file field is required when rawtext is not present."]},"api_version":null}}

Ok, kan du mejla mig det på support@spirecta.se så tar vi det därifrån. :+1:

Jag tappade lite sugen när allt bara strulade men nu har jag precis laddat upp en excel-fil via “raw transactions data report” som blir helt fel när jag importerar. Det är från Everydaycard och alla utgifter tolkar Spirecta som inkomster. Enda modifikationen jag gjort lokalt själv är att ta bort de första “header”-raderna (kanske en feature till Spirecta? “ignorera de första 4 raderna”).

edit: Skickade in en gång till, denna gången den råa filen direkt från Everydaycard utan några lokala modifikationer.

Hej @grack - jag tänkte bara följa upp om det här har löst sig? :slight_smile:

Sen återkoppling, men det funkar bra nu :+1:

1 gillning