[Önskemål]: Simulator baserad på historisk data

Hallå,

Inte säkert att denna idén är helt genomtänkt än men vi testar :slight_smile:

I spirecta idag så är det 2 st simulatorer tillgängliga som baserar sig på de talen man matar in i simulatorn. Hade de varit möjligt att få valet av att simulera baserat på den historiska datan som är importerad och hur den utveckligen sett ut?

Du menar att vi har haft vissa utgifter i snitt de senaste åren och den räknar automatiskt med dessa? Eller att investeringarna avkastat 6% om året och den automatiskt tar med det?

1 gillning

Jag tänker att i längden vill jag ha med båda. :slight_smile:

Att vi ska kunna simulera både baserat på historik och framåt. Men det lär ta någon månad till innan jag är där tyvärr.

1 gillning

Ja men precis. I första omgång tänkte jag främst på ett snitt av ens sparande över X månader och kunna få med det och vad startbeloppet är.

Som exempel pekar jag på att ha ett ytterligare alternativ än att manuellt skriva startbelopp och måndadsssparande så kan man välja att den hämtar data baserat på vilken start period man önskar (Om det finns data för den perioden) och för sparandet att den räknar ut ett snitt på den data som finns.

Startbelopp från början av 2020 var t.ex 300,000:-
Genomsnittligt sparande under 2020 var 3.500:- / Månaden

1 gillning

Ingen brådska Jan :slight_smile: tänkte bara visa på att de finns intresse (I alla fall från mitt håll) för sådan funktionalitet i framtiden.

1 gillning

Tack @Timmy. Jag uppskattar det mycket. :slight_smile: