Önskningar Pension och FIRE-simulator

Några önskningar (i personlig prioritetsordning):

Spara olika simuleringar, som för livsplanen.

Kunna använda värdet från en eller flera tillgångskonton som input till startbelopp.

Kunna räkna åt andra hållet, hur mycket måste jag ha i sparat kapital för att kunna få ut 20.000kr i månaden?

Beräkna hur mycket jag kan ta från min tillgång varje månad för att den ska bli noll vid en viss ålder. (Detta går ju att göra genom att manuellt justera uttags procenten.)

Kunna använda simuleringarna som grund för uttag i livsplanen. Helst genom att kunna välja en sparad simulering som grund inne i livsplanen alternativt möjlighet att spara ner uttagsinformationen från simuleringen och sedan använda importen i livsplanen (klistra in från excel funktionen).

Större flexibilitet när det gäller att registrera sparandet. Som man kan göra i Livsplanen när man kan variera uttag från sitt sparande som Jan visade på sitt seminarium.
Roger,

1 gillning

Hej @rogero! Stort tack för dina tankar.

Vi kommer ta med alla dina förslag och titta på det. Just nu sitter vi och prioriterar vad som är viktigast att fokusera på att förbättra :slight_smile:

Kort svar på den här:

Med 4%-regeln kan du räkna ut hur mycket du behöver ha sparat genom att ta dina årsutgifter X 25 dvs i det här fallet:

20 000 x 12 x 25 = 6 000 000

1 gillning