Problem med import från Everydaycard

Vid import från Everydaycard saknas det en rad när en gör en insättning på kortet (det står inte Insättning som det gjorde tidigare i Everydaycard, alltså “rubriken” saknas). Det gör att en måste lägga in lite text på motsvarande rad i Spirecta för annars blir importen felaktig. Samma problem gäller när de drar kortavgifter, då saknas också rubrik

Har även problem med rader där det står “Ändra till delbetalning”. De måste jag manuellt ta bort i Spirecta, annars blir det fel. Skulle inte vilja att Everyday hade med den raden. Ska fråga dem om att ta bort den om det går.

Jag har samma problem, har bara inte orkat lägga ett ärende till supporten på detta.
Det jag dock har märkt som kanske hjälper dig, är att “Ändra till delbetalning”-raderna försvinner efter brytpunkten för fakturaperioden. Så om du gör importen typ den 6:e i månaden så är de borta för föregående månad.

Ah intressant, jo reflekterat över att de finns ibland och bland inte. Nu håller jag på innan den 6:e och fick fyra-fem sådana rader. Men har mailat Everyday och kollat om en kan ta bort detta “erbjudande” permanent.

Skicka gärna in sådant till mig på:

Så fixar jag det. Det är ofta relativt lätt fixat om jag bara får reda på det. Har ingen möjlighet att bevaka alla kort / banker tyvärr.

Jag har laddat upp en fil nu!

1 gillning