Problem med Revolut-import

Två problem i samma här; Revolut har försvunnit från listan av banker vid BankId-import. Kopplingen är fortfarande kvar och funkar bra när jag går in under Min Data men när jag försöker importera så vill den att jag väljer bank och då finns inte Revolut i listan.
Jag gjorde då en manuell import, men där tar Spirecta inte hänsyn till valutaväxlingsavgift som ligger i ett separat fält i excel-exporten:

CARD_PAYMENT,Current,2023-02-05 22:15:45,2023-02-08 12:53:13,Jetbrains,-329.72,3.30,SEK,COMPLETED,2502.65

Det totala kostnaden för denna rad är 333,02 vilket är 329,72 + valutaväxlingskostnad på 3,30 men Spirecta importerar detta som endast 329,72.

Kan du skicka några rader med såna transaktioner till supporten via “Hjälp”-knappen nere till höger så kan Jan se om det går att träna Spirecta att göra rätt :slight_smile:

Absolut, har skickat ett kontoutdrag och bilder på hur det ser ut i Spirectaimporten vs Revolut!

1 gillning

Bekräftar att det är mottaget. Ska kolla på hur vi kan lösa det. :+1:

Hälsningar,
Jan

Hmm… det kanske var enklare än jag trodde. Det ligger en fix inne i Spirecta nu där den räknar med fee-kolumnen nu.

Nu funkar allt som det ska! :+1:

1 gillning