Resultat över tid-rapporten fastnar i "laddar data"

Hej! När jag besöker Resultat över tid-rapporten (får url: Spirecta) fastnar spriceta i “laddar data” läget utan att komma vidare. Även menyn med tidsperiodsvalen är låst Jag tycker att datumparametrarna i url:en ser lite märklig ut då jag hittills endast laddat in transaktioner från andra halvan av 2023. Sätter jag datum-parametrarna till något annat (t.ex. Spirecta) så faller man tillbaka på den förstnämnda url:en och samma beteende uppstår. Bifogar screenshot. Mvh Olof

Fortsättning: verkar få 422-fel på anropet GET https://api.spirecta.com/api/v1/reports/performanceOverTime?resolution=month&start_date=2024-01-08&end_date=2024-01-08 pga att start_date och end_date blir satta till identiska värden. Varför dessa datum värden väljs förstår jag dock ej… :thinking:

1 gillning

Hej @Olof2, tack för att du skriver!

Jag ska be Jan titta på problemet och återkomma. En quick fix som du skulle kunna testa är följande länk som ska återställa datumet.

Vilken webbläsare använder du?

//Oliver

Hej! Testade just igen och idag funkar det (du eller Jan kanske redan har fixat något?). Jag använder firefox, igår när jag testade funkade det i incognito-läget, dock funkade det inte med en vanlig cache-clear (med reservation för att jag kanske gjorde fel).

1 gillning

Vad bra att det fungerade! Problemet brukar dels bero på typ av webbläsare och cache minne. En vanlig cache-clear brukar kunna lösa problemet.

Här är en kort video om cache clear på Firefox om du vill ge det ett till försök.

Jag eller Jan har inte hunnit göra några justeringar än :slight_smile:

2 gillningar

Hej, jag har samma problem, har kört både Chrome och Edge. Först funkade det, sen inte, sen funkade det och nu funkar det inte - igen! Har hållit på så sista 1,5 h.

Känns väl inte som at det beror på cache-minne när det inte funkar i två webläsare samtidigt. Men jag kan för lite om sånt :wink:

1 gillning

Hej @VeronicaW, tråkigt att höra! Ska titta på det och återkomma.

1 gillning

Yes, tacksam för det för det funkar fortfarande inte och jag kan inte göra den årsuppföljning jag skulle vilja. Har prövat både edge o chrome igen. Jag får det dock att funka på mobilen, men det är inte hanterbart att sitta med den för det jag vill göra. Har ju använt Spirecta sen start och vad jag minns aldrig haft detta problem tidigare.

2 gillningar

Det ska fungera nu! Vi hade en bugg i samband med uppdateringen i onsdags. Sorry!

Om den ligger kvar, uppdatera med Ctrl + F5 eller Cmd + F5.

1 gillning