Sidorna anpassas inte rätt efter skärmstorlek och värden visas inte på rätt rad. iPad, mob

Värden som datum visas inte på samma rad som texten datum, allt blir tokigt. Belopp visas inte efter texten belopp.

Det uppstår när man reducerar skärmstorleken.

Värden och text överlappar och blir oläsligt.

Till vänster syns importvyn och till höger tillgångsvyn. Försöker man dela skärmen 50/50 blir det ännu värre.


På mobil ser det likadant ut som till höger inbilden ovan.

I porträttläge ser det ut såhär när man är inne i ett tillgångskonto. Värden visas inte på samma rad även om det är bättre.

Nu förväntar jag mig inte att det ska funka perfekt på mobil men på iPad (och andra surfplattor) bör det funka. Det går att importera kontoutdrag smidigt och visa de flesta rapporter så det finns inga hinder att använda platta istället för dator.

Jag vill lägga till att detta även gäller i importen på dator, där alla rader det blir för långt med både text + osynliga knappar (som visas när musen är nära enligt rad 1 på bilden nedan) så blir det samma knasiga förskjutning. Jag som använder en 13 tums laptop upplever det ofta, så jag kan föreställa mig att det är jobbigare för dem som använder surfplattor och mobiler. Se bild nedan.

Ligger i utvecklingskön för att fixas.

Den här är lite svårare. Problemet är att jag inte riktigt vet vad jag ska göra åt det. :thinking:

Just den här vyn har vi lagt galet mycket tid på och har svårt att just nu tänka ut hur man kan göra det bättre. Men jag tar den med mig.

1 gillning