Spara avancerat filter

Hejhej

Transaktioner och ”Alla transaktioner” kan man ju göra underbara sökningar med hjälp av avancerat filter. Vore trevligt om man kan spara dessa sökningar som en ”mall” för att lätt få fram samma sökning igen.

Med vänlig hälsning,
Björnen

1 gillning

Kan du berätta mer om scenariot? Vilken typ av sökning är det som du skulle önska spara?

Är nog inte spara i sig jag är ute efter även om det skulle lösa det.

Grejen är att jag har vid ett antal gånger sökt upp och fått de resultat jag vill. Går jag sedan in på en transaktion för att titta närmare eller justera så när jag går tillbaka till alla transaktioner är sökningen borta…

Jag skulle ändra ett gäng transaktioner och sökte upp dom. Toppen men fick ju söka om varje gång för att hitta dom och göra om dem.

Då hade en spara funktion varit bra och bara knappa fram för att få fram samma resultat gång på gång.

Tänker mig att det kan vara bra om man kommer på att man söker på samma sätt / efter samma ska flera gånger i framtiden när man har systemet. Det tror jag att jag kommer göra med ovanliga transaktioner som man vill kontrollera eller följa upp.

Är verkligen den prishöjningen rimlig? Ska jag redan få en ny faktura på detta och så vidare? Vad betalade jag sist, m.m som jag ställer mig frågor om till vissa företag som är återkommande köp på men som inte alltid verkar skicka fakturor enligt våra överenkommelser.

Hoppas du förstod bättre nu :slight_smile:
//Björn

Mycket bra förslag. Ska fundera på hur vi skulle kunna göra det. Låt mig få återkomma.

2 gillningar

Har precis samma fundering. Jag gör en utsökning för att t.ex lista alla transaktioner mot ett visst konto. Efter jag går in på transaktionen och uppdaterat den, klickar spara och väljer “Återgå till föregående vyn” så får jag standardfiltret igen.

Testade att försöka öppna transaktionen i en ny flik genom att mittenklicka på “Visa” på transaktionen men det fungerade inte, då får jag istället en flik med alla transaktioner igen. Det hade annars varit en smidig lösning.

1 gillning

Välkommen till forumet.

Jag vet att det här tyvärr fungerar dåligt. Kommer försöka se över det här under våren.