Uppdatering av BankID koppling mot Nordea misslyckas

Vid försök att uppdatera min BankID koppling mot Nordea får jag felet: ”Kunde inte ansluta till banken. We’re sorry, but an error has occurred”.

Vad jag gjorde för att nå felet:

  1. Gick till hxxps://app.spirecta.com/dashboard (får bara ha två länkar i inlägget)
  2. Klickade på ”Visa alternativen” i rutan ”Importera och lägg till data”: Spirecta
  3. Klickade på ”Automatiskt import via BankID”: Spirecta
  4. Valde ett Nordea konto i listan och klickade på nästa
  5. Klickade på Uppdatera anslutningen
  6. Felet inträffade

Skärmdump på felet:

Skärmdumpen är tagen efter att jag försökt igen. Den röda boxen i bakgrunden säger: ”We’re sorry, but an error has occurred”

Välkommen till forumet @sikevux och sorry att det inte fungerade.

Kan jag be dig att prova igen idag (ibland är det vår leverantör Tink som strular). Du kan behöva radera bankanslutningen under “Inställningar => Min data => bankanslutningar”.

Om du inte får det att fungera, återkom till mig via Hjälp-knappen eller lägg ett mejl till support@spirecta.se så bokar vi ett digitalt support-möte där vi kollar på det tillsammans. :+1: