För den helautomatiska importen,
- kommer spirecta själv att acceptera kategorier för de transaktioner den tror sig veta vad det är?
- vad gör spirecta av de transaktioner den inte har någon aning vilken kategori den ska föreslå?
Jag tänker på när jag själv importerar transaktioner, då är väldigt få kategorier rätt föreslagna av spirecta (en del är rätt så det är ju hjälpsamt). Jag har förståelse för det med tanke på att jag har bl.a. mycket swishtransaktioner som jag själv behöver gå in i swishappen för att minnas vad det är. Så om spirecta skulle acceptera de kategorier den tror sig veta skulle jag behöva leta reda på alla fel och justera mycket manuellt.
Det kanske är lite dumt av mig att ge feedback innan funktionen kommit… men jag skulle föreslå att när jag är inne i spirecta så säger programmet till mig att jag har t.ex. transaktioner för senaste månaden att kategorisera. Då visar den en knapp som leder mig till en lista med enbart de transaktioner som jag själv inte har bekräftat kategori för. Appen skulle kunna visa mig en flik för varje konto för att göra det enkelt för mig.
Hur är tanken att automatiska importen ska fungera egentligen?