Hej,
Jag har en fundering då det är något jag gör periodisk och det är att jag hanterar barnens kontanter som de får i olika sammanhang och undrar hur ni hanterar detta?
Bästa h.
Kristian
Hej,
Jag har en fundering då det är något jag gör periodisk och det är att jag hanterar barnens kontanter som de får i olika sammanhang och undrar hur ni hanterar detta?
Bästa h.
Kristian
Hej Kristian,
Kan du berätta lite om var pengarna kommer ifrån och hur du lagt in dem i nuläget?
Hej,
Pengarna kommer från att de har kontanter allt från gåvor eller att de har tjänad lite pengar, såld på blocket etc.
I nuläge registrerar jag bara en utgift till barnen under övrigt barnugifter. Det skapar såklart en utgift för mig och jag saknar intäktssidan.
Mitt dilemma är att jag inte har ett kontantkonto där jag registrerar hur mycket kontanter jag har för jag tycker det är för mycket avstämning i det har nog skapad en annan tråd om detta för att se hur andra gör
På rak arm har jag inget bra svar för att hantera det.
Jag försöker alltid lägga fokus på de stora penseldragen och därför låter det här i min värld som en bra nog lösning:
Diffen mot verkligheten blir liten (gissar jag) och påverkar inte bilden av din privatekonomi nämnvärt.
Jag försöker hålla det enkelt och likt dig:
Jag brukar bara sätta kontanter som en inkomst/utgift. I min ekonomi är det så små medel.
@janbolmeson har kanske någon tanke.