Vi håller just nu på och experimenterar med en rapport som skulle kunna visa fördelning av inkomster mot utgiftskategorigrupper och utgiftskategorier i form av ett Sankey-diagram.
Du får gärna komma med kommentar eller feedback så hjälps vi åt.
Vi håller just nu på och experimenterar med en rapport som skulle kunna visa fördelning av inkomster mot utgiftskategorigrupper och utgiftskategorier i form av ett Sankey-diagram.
Du får gärna komma med kommentar eller feedback så hjälps vi åt.
Det ser riktigt snyggt ut. Jag ser fram emot när det kommer ut!
Det skulle då vara praktiskt att kunna sortera posterna/grenarna efter olika saker såsom t.ex. storlek. Det skulle också vara najs om man skulle kunna se procentandel utöver beloppet
Hejsan, sorry for att väcka denna gamla tråd vid liv men jag undrar om detta gick nånvart? Vore en användbar graf.
Fastnade på att vårt graf-paket inte stödjer den. Men jag har inte glömt bort det…
Ah, här har man suttit och gjort en mock-up för att kunna presentera denna idé/önskemål på funktion, och så hade jag inte ens sökt för att se om det redan fanns nån tråd om sankey-diagram.
(Skapad på Sankey Diagram | Sankey Diagram Template)
Visste inte riktigt hur man bör hantera “mellan-nivån”, men nån slags grov- och sedan fin-kategorisering som i ditt exempel vore nog vettigt-
Förlåt att jag häller bensin på den här gamla tråden Jag gissar att Spirecta använder chart.js, verkar så i dev tools. Hittade denna på npm: chartjs-chart-sankey - npm
Vet inte om det hjälper något. Frontend är inte min huvudsyssla, och jag har väldigt sällan att göra med grafer.
Edit: GitHub-länk GitHub - kurkle/chartjs-chart-sankey: Chart.js module for creating sankey diagrams
Ja, ska kolla på det, vet att vi hade lite problem med just det sankey-paketet historiskt. Men om inte annat så borde man kunna illustrera det på annat sätt. Återkommer.