0 räknas inte med i medelvärdet- igen

Förra hösten hade vi en lång diskussion om hur spriecta ska räkna ut medelvärdet. Jan stängde tråden och jag har levt i tron att det var fixat med den stora uppdateringen.

Det verkar inte vara löst, men jag har bara inte tänkt på det. I grund-resultatrapporten i Spirecta räknas genomsnitt på antal månader i perioden, oavsett antal transaktioner som gjorts. Det är konsekvent och bra.



Men går man till en utgiftskategorigrupp istället får man den gamla rapporten, som jag trodde var helt urfasad. Den rapporten räknar dessutom genomsnitt på månader som har transaktioner.



1 gillning

Ja, den rapporten är tyvärr ett sorgebarn. Jag tror att jag kommer att ta bort denna rapport helt, då man kan se den i de vanliga resultatrapporterna med filter. Så jag har bara lite duckat denna rapporten. :roll_eyes:

Om du tar bort den skulle det kräva snabbknappar för filter tycker jag. Det är för omständigt att byta filter just nu. Infon är bra tycker jag.

Det skulle dessutom bli konstigt för utgiftskategorier har egna rapporter, varför skulle inte utgiftskategorigruppen ha det? Varför inte göra utgiftskategorigrupprapporten lika som för enskilda kategorier?

1 gillning

Absolut ska det göras. Mest en fråga om prioritet och resurser. :slight_smile:

Nu är det pessimisten som talar.
Fråga dig hur du kan göra båda! Du kan öka dina resurser oändligt men bara minska till 0! :smiley:

1 gillning